A koronavírus-járvány időszakában kiszabott bírságok visszafizetésére tett javaslatot Robert Fico szlovák miniszterelnök, miután a kormány szerdán jóváhagyta azt a törvényjavaslatot, amely lehetőséget biztosít a járványellenes intézkedések megsértése miatt megbírságolt vagy karanténban étkezési költségeiket saját zsebükből fedező személyek számára. A kártérítési kérelmeket az államtól lehet benyújtani, amennyiben az Országgyűlés elfogadja a javaslatot.
Kártérítés a Covid-ellenes intézkedések miatt kiszabott bírságokért
A törvényjavaslat alapján azok a személyek, akik 2020. március 12. és 2023. szeptember 15. között büntetést kaptak a járványellenes szabályok megszegése miatt, kérhetik annak teljes vagy részleges visszafizetését. Ezen kívül azok is jogosultak kártérítésre, akik a kötelező karantén alatt saját költségükön fedezték az étkezés díját.
Robert Fico szlovák miniszterelnök a kormányülést követően hangsúlyozta, hogy a tervezet teljes mértékben összhangban áll a jelenlegi kormány programnyilatkozatával, amely a korábbi kabinetek járványkezelési intézkedéseit is felülvizsgálja. „A jogállamiság sötét időszakát éltük, a szabadságjogok jelentős korlátozása zajlott” – mondta Fico, utalva arra, hogy a járvány idején hozott intézkedések sok esetben súlyosan érintették az állampolgárok jogait és szabadságait.
A Covid-amnesztia gazdasági hatásai
A kormányfő tájékoztatása szerint a kártérítések összértéke körülbelül 3,3 millió euróra tehető, ami kisebb összeg, mint amit eredetileg vártak. Fico hozzátette, hogy a kártérítési program csupán az első lépés a teljes járványügyi intézkedések felülvizsgálatában. „Alaposan meg kell vizsgálnunk a gazdasági kérdéseket és a pandémia kezelését, valamint a felelősök felelősségre vonását” – tette hozzá.
A törvényjavaslat értelmében a kártérítés iránti kérelmet csak a törvénymódosítás hatályba lépését követő hat hónapon belül lehet benyújtani. Amennyiben a kérelem megfelel a szükséges formális követelményeknek, a pénzt a belügyminisztérium, valamelyik regionális közegészségügyi hivatal vagy az önkormányzat fizetheti ki.
A munkavállalói piacra gyakorolt hatások
Fico kiemelte, hogy a Covid-19-járvány alatt kiszabott bírságok nem elévülő szabálysértésnek számítanak, így azok továbbra is szerepelnek a büntetett előéletűek nyilvántartásában. Ez különösen megnehezíti a munkavállalást az érintett személyek számára, hiszen a nyilvántartott szabálysértések hátrányos helyzetbe hozhatják őket a munkaerőpiacon. A kormány ezért tartja fontosnak, hogy az érintettek számára lehetőséget biztosítson a jogorvoslatra.
Politikai és költségvetési viták
A Covid-amnesztia ötlete először idén februárban merült fel Peter Kotlár, a Covid-19-járvány kezeléséért felelős kormánybiztos részéről. Kotlár ugyanakkor korábban arra figyelmeztetett, hogy a lépés komoly terhet róhat az állami költségvetésre, ezért a kérdésről nem folytattak egyeztetéseket a kormányon belül. Bár Kotlár javaslata nem került gyorsan végrehajtásra, a kormány most végleg elindította a kártérítési folyamatot, amennyiben azt a parlament is támogatja.
Járványkezelési intézkedések teljes körű felülvizsgálata
Fico szerint a kártérítési intézkedés csupán az első lépés egy szélesebb körű felülvizsgálat felé, amely a járvány időszakában hozott gazdasági és jogi döntéseket is magába foglalja. Az elkövetkező hónapokban várhatóan több olyan döntést is hoznak, amely az állampolgárok jogait, valamint a közegészségügyi és gazdasági következményeket veszi célba.
A kormány tehát nem csupán anyagi kártérítést kínál az érintetteknek, hanem egy újabb fontos lépést tesz annak érdekében, hogy a Covid-19 járvány során hozott intézkedések következményeit tisztázza, és a jövőben elkerülje az ehhez hasonló vitákat. A kérdés azonban, hogy a javaslatok megvalósulnak-e, és hogy az országgyűlés valóban elfogadja-e a törvényt, továbbra is nyitott.
Következmények és kérdések
Bár a kormány eddigi lépései kedvezően érinthetik azokat, akik anyagi kárt szenvedtek a járvány alatt, a hosszú távú politikai és gazdasági hatások továbbra is kérdéseket vetnek fel. Az intézkedés elindítása előtt érdemes figyelemmel kísérni a parlamenti vitákat, amelyek meghatározhatják a kártérítési törvény végső formáját és alkalmazását.
További cikkek a témában:
https://szmm.substack.com/p/covid-amnesztiat-jelentett-be-robert
https://ujszo.com/kozelet/covid-amnesztiat-jelentett-be-fico-az-allam-visszafizeti-a-koronavirus-jarvany-soran
Hát, ez igencsak sovány vigasz azoknak, akiket a kovid-terror alatt naponta megaláztak, kiközösítettek, nem engedtek be a közösségi intézményekbe -kivéve a szupermarketeket és a “junk food” étkezdéket, mert ott ugye nem terjedt a kamuvírus -, egzisztenciálisan ellehetetlenítettek, akik nem kaptak orvosi ellátást, stb.
Remélhetőleg ez csak a kezdet Szlovákiában és világszerte, és nem valamiféle gőzleeresztő nesze-semmi-fogd-meg-jól látszatintézkedés, hogy megelőzzék a tömeges pereket.
Ugyan miért nincs pénz a kártérítésekre, és miért a költségvetésből – azaz az adófizetők pénzéből – akarják fizetni a kártérítéseket? A Big Pharma rekord profitokat tett zsebre az elmúlt években, most itt az ideje, hogy a gatyájukat is lepereljék róluk, a WHO-val együtt! Végre fizessen egyszer a károkozó!
Sajnos mi még idáig sem jutottunk el a magát nemzetinek nevező kormányzat alatt, a kovid-átverés kezdetétől számított 5. évben.
Belépés a rabszolgaságba, az önmegsemmisítésbe. A kétfaktoros azonosítás.
Ugye az mindenkinek világos, hogy a létező összes digitális kétfaktoros belépés azonosítás nem a mi technikai adatbiztonsági védelmünket szolgálja? Semmilyen digitális azonosítás nem szolgálja a védelmünket, minden digitális adatbázis feltörhető, tetszőlegesen módosítható, de ez a módszer különösen nem a felhasználót szolgálja.
Amikor aláírunk egy kétoldalú használati szerződést, abban szerepel, hogy hozzáférhetünk az adott dologhoz, adott cél miatt, az adott funkcióhoz.
A kétfaktoros kódnál a második faktor alapból azt jelenti, hogy egyedileg minden kezdeményezett hozzáférési tranzakciót egy harmadik fél alkalmanként engedélyez, vagy megtagad, illetve egy feltörő kos, egy közbeiktatott harmadik fél az, aki küldi a második kódot, mivel a kiinduló két fél közti kapcsolathoz egy kód elég. Egy második kód egy harmadik beavatkozó félnek kell.
Ez pedig nem szolgáltatás végzés védelmi funkció, hanem hatalmi kiszolgáltatottság a harmadik félnek.
Ez azt is jelentheti, hogy nem vagyunk jogosultak ismerni, mi folyik például a bankszámlánkon, vagy az adófolyószámlánkon, vagy az adózási levelezési lehetőség alól lehetünk digitálisan letiltva. Pont nem cselekvő állampolgárok maradnánk, hanem egy harmadik félnek kiszolgáltatva, az állampolgári jogaink lesznek elvehetők, egy kóddal.
Például hozzáférés tiltással tetszőlegesen levehető bankszámláról, az érdekelt fél tudta nélkül a covid bírság, nem is lehet ellene tiltakozni „elektronikusan”, se azt se látja a letiltott, ha éppen „jóváírták” a bírságot.
Az agyonreklámozott digitális állampolgárság lehetőség hatalmi bűntény elkövetésre, kiközösítésre, ellehetetlenítésre, mivel lehetővé teszi az állampolgári jogok, és az élethez való jog megvonását, azonnali végrehajtással (ismert helyen, hiszen a mobil bemérhető) és még tiltakozni se lehet ellene sehol.
Az állampolgár nem lehet virtuális, hiszen életben van. Egyszerre senki nem lehet digitális és valós. Egy valós ember nem törhető fel, egy harmadik kéz nem nyúlhat bele senkibe csak úgy egyszerűen, észrevétlenül, ezt testi sértésnek vagy gyilkosságnak hívják. Ugyanúgy testi sértés, ellehetetlenítés, gyilkosság az is, ha ez virtuális beavatkozással történik, ami kivédhetetlen.
Harmadik félkénti szereplő lehet majd akár az új ÁVH, mint a szuverenitás, az állampolgári önrendelkezés elvevő hivatal. Tippem szerint a kukkoló férgek erre gyakorolnak, mivel most is pontosan ezt csinálják, csak a sima kommunikációs és áramvonalakkal, direkt beavatkozással.
https://www.hirstart.hu/hk/20241107_megalakult_a_magyar-kinai_befektetoi_kerekasztal
Az új sátánista xx-es üzlet a rendszerre építendő bírságokon keresztül kívánhatja majd terrorizálni és kirabolni az állampolgárokat. Félő, de szerintem reális félelem, hogy a rendszerhez köthető lesz az ÁVH főnökség alatt a kínai haderővel történő erőszak és kínzás fizikai bevetése is. Ők kapnak fegyvert, mindenfélét, ami fegyver lehet (IT fegyvereket pl., mert a közlés az, hogy nem lesznek „fegyveresek”, miközben a verés is erőszak, sőt az oltás is, az irányított energia nyaláb is.). Ez lehet a „technika”. Mi miért nem vagyunk jogosultak állampolgárként önvédelemre ezen lehetőségek ellen a saját hazánkban? Mi az idegen kínaiakkal a megállapodás?
Még arról is érdemes gondolkodni, hogy mi van, ha a lítium aksikat tervezik felgyújtani, és bevetni, mint „atombombát”? Mivel nincs atombomba, a lítium aksi pedig mindent eléget, ahol meggyullad. A foszfor /napalm használata, ami az atombomba volt, elvileg tilos.
Egy nagyon érdekes gazdasági elemzéshez tennék hozzá pár szót.
https://parhuzamostarsadalom.blog.hu/2024/11/07/kik_es_hogyan_dongoltek_betonba_a_nemet_gazdasagot
Idézet a cikkből:
„Az erősebb valuta olcsóbbá tette a nyersanyagimportot, és mindenekelőtt az exportőr ágazatokra gyakorolt nyomást tartotta fenn arra ösztönözve a vállalatokat, hogy megállás nélkül fejlesszék technológiájukat, innováljanak, és a termelékenységet a világ legmagasabb szintjén tartsák, hogy képesek legyenek megtartani, sőt növelni tudják piaci részesedésüket annak ellenére, hogy az erősödő valuta drágábbá tette a német exportot.
Ez ragyogóan működött. Németország kereskedelmi feltételeinek javulása jólétet teremtett – ezt azonban a későbbi kormányok szükségtelen kicsapongásokra, például az USA tengerentúli kalandjaira vagy a tömeges bevándorlásnak a finanszírozására pazarolták.”
Németország nem csak kicsapongásra költ, hanem technológiai kudarcra is, például magyarországi, valójában kínai alkatrész/nyersanyagimportra is, amely technológiával gyártott termékeit nem tudja majd eladni. Se olcsón, se még olcsóbban. Hiába szerzi be a hozzávalókat potom áron.
Nemcsak ingatlan lufi spekuláció van, hanem technológia lufi spekuláció is.
Egyetértek a végkövetkeztetéssel:
„Bár már késő, de mégsem lehet túl késő, hogy az összes euróövezeti tagállam szolidaritást vállaljon a britekkel, és együtt lépjenek ki. Mivel a német többlet és növekedési potenciál gyorsan elpárolog, e romboló mechanizmusból való kilépés lehetőségének költségei azonban még soha nem voltak ilyen alacsonyak!”
Új pénzügyi és új technológiai alapokról kell újrakezdeni, Németországnak is, és Európának is.
A kockázata a bebukott technológiának az, ha a lítium aksiból mondjuk Kína atombombát gyárt, és mérgében ezzel felégetteti a világot, vagy akár felégeti önállóan, partnerek nélkül. Kína az új fő DS csicska és központ.